drmariusz 12 października 2014 21:35
29 marca 2014
Po 2-3 godzinnym odpoczynku postanowiliśmy udać się do China Town. Po Bangkoku planowaliśmy poruszać się głównie środkami komunikacji publicznej. Dużo ważnych do zobaczenia miejsc znajduje się nad rzeką. Mieszkaliśmy blisko jednego z przystanków Chao Phraya Express, czyli czegoś w rodzaju tramwaju wodnego, który pływa rzeką Chao Phraya i umożliwia dość szybkie przemieszczenie się po mieście. My mieszkaliśmy blisko stacji Phra Arthit oznaczonej jako N13. Musieliśmy się dostać do stacji Rajchawong (N5), blisko której znajduje się China Town. Najlepiej płynąć linią pomarańczową lub niebieską. Niebieska jest przyspieszona i bilet kosztuje 40 bahtów. Pomarańczowa zatrzymuje się na każdej stacji i kosztuje 13 bahtów. Pływaliśmy głównie pomarańczowa, która kursuje bardzo często. Docieramy wreszcie do China Town. Nie chcieliśmy tutaj spędzać czasu do samego wieczora, gdyż dalsze zwiedzanie China Town mieliśmy zaplanowane na dzień jutrzejszy, bo jutro też chcieliśmy kupić rano bilety na pociąg z Bangkoku do Chiang Mai. Dworzec kolejowy znajduje się w pobliżu. Nie wiedzieliśmy też, kiedy dokładnie dostarczą nam bagaż z lotniska. Wstępnie liczyliśmy, że bagaże dostaniemy następnego dnia rano i że tego dnia o 19:30 wyjedziemy z Bangkoku. Zwiedzając China Town mieliśmy oczywiście przy sobie przewodnik Lonely Planet i na bieżąco czytaliśmy o napotkanych miejscach. Wieczorem, po kolacji, byliśmy jeszcze na Khaosan Road i tam poczyniliśmy swoje pierwsze zakupy. Kupić tam można dosłownie wszystko. Ta ulica ciągle tętni życie. Ciągle gra muzyka, a sprzedawcy zachęcają do kupna swoich towarów. Można kupić nawet legitymację FBI lub legitymację inwalidy za całe 100 bahtów, czyli 10 zł. Będąc jeszcze w China Town kupiliśmy bilety na pociąg do Chiang Mai na 31 marca 2014 (planowaliśmy na 30 marca 2014, ale nie wiedzieliśmy, kiedy dostaniemy bagaże), godzina 19:30, koszt 781 bahtów, czyli około 78 zł. Oczywiście kupiliśmy bilety z miejscami do leżenia.

Zadowolony już na pokładzie łódki :)